Konfirmation 2024

TILMELDING TIL FORBEREDELSE OG KONFIRMATION 2023-2024

Informationsmøder?

For konfirmander og deres forældre fra Søhusskolen og Stige Friskole holdes der 2 informationsmøder i begyndelse af det nye skoleår:

Torsdag den 31. august kl. 17.00-18.00 i Stige Sognegård
Tirsdag den 5. september kl. 17.00-18.00 i Lumby Sognegård

På begge møder vil der være de samme informationer omkring tilmelding, undervisningsplanen, hold og datoer. Tilmelding til informationsmøde er ikke nødvendig.

Hvem?

Elever fra 7. klasse som gerne vil konfirmeres i Stige eller Lumby Kirke i 2024.

Hvordan?

1. Forældre skal tilmelde deres børn digitalt til konfirmation og konfirmandforberedelse med MitID. Vær opmærksom på at men skal tilmelde sig for konfirmationsår 2023 (hvor forberedelsen starter).

Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre skrive under på den digitale tilmelding. Den anden forælder har en frist på 14 dage til at skrive under på tilmeldingen.

Hvis dit barn er døbt i udlandet eller et andet kristent trossamfund, skal du bruge en kopi af dåbsattesten.

Man skal vælge konfirmation i Lumby Sogn, hvis man vil konfirmeres i Lumby Kirke, eller konfirmation i Stige Sogn, hvis man vil konfirmeres i Stige Kirke (hvis der kommer et andet sogn frem, kan man overskrive med det rigtige sogn).

Alle skal vælge konfirmandforberedelse i Lumby Sogn.

Klik her for at logge på den Digitale tilmelding til konfirmation og forberedelse.

2. Når forældre har tilmeldt deres barn digitalt, får man også adgang til det digitale kommunikationssystem for konfirmander (KK). Man kan først komme ind på KK ca. et døgn efter den digitale tilmelding.

På KK bliver man bedt om at vælge, i hvilken kirke og på hvilken dato ens barn skal konfirmeres. Forældre skal også krydse af, om deres barn må fotograferes og navnet offentliggøres på hjemmesiden eller i kirkebladet.

På KK lægger præsterne alle praktiske oplysninger om aktiviteter, forberedelse og selve konfirmationen. Oplysninger kan ikke findes andre steder end på KK. Vi sender en SMS til alle tilmeldte forældre og konfirmander, så snart vi lægger nye oplysninger på KK.

Klik her for at komme på Konfirmandkommunikation (KK).

Frist?

Vi vil gerne bede om digital tilmelding senest fredag den 13. oktober.
Hvis du ønsker at tilmelde dit barn senere eller har spørgsmål, skal du kontakte:

Sognepræst Jonas Dean Weisenberg (Centerklassen)
Sognepræster Karen Nedergaard eller Mette Gabelgaard (Stige Friskole, Søhusskolen og andre skoler)

KONFIRMANDKOMMUNIKATION

Efter forældremøderne i starten af skoleåret, lægger vi alle informationer omkring forberedelse og konfirmation på konfirmandkommunikationssystemet KK.

Klik her for at logge på kommunikationssystemet.

Ved spørgsmål, kontakt kordegn Karen van Durme på tlf. 66 18 70 66.

GENEREL INFORMATION

Kirkegang
Konfirmander skal deltage i 10 gudstjenester.
Der er gudstjenester til nogen af konfirmanddagene.

Fravær
Hvis man er syg, skal man give Karen eller Mette besked. På forhånd tak!

Karens mail: kane@km.dk
Mettes mail: mga@km.dk